Hírek

2017. szeptember 2.

Hogyan készül? - Gyetván Csaba bemutatja tószegi gyárunkat:


ORIGO 2016.11.25.

Villamos lett a bicikli

A magyar kerékpárgyártás nem kap akkora figyelmet, mint a járműipar egyéb szegmensei, pedig hazánk itt is világszínvonalat képvisel. Egész Európában közkedvelt prémiummárkák gyártása folyik egy Szolnok melletti üzemben, ráadásul három éve saját kerékpárjuk is van. Az Accell-Hunland Kft.-nél jártunk.

Az Accell gyára 24 ezer négyzetméteren terül el, a januártól májusig tartó csúcsidőben 650 dolgozót foglalkoztat. 2001-ben vázfestőüzemként alakult, az első kerékpár a következő év augusztusában gördült le a szerelősorról.

Ezt követte még néhány, így 2015 októberében a kétmilliomodik kétkerekűt ünnepelhették.

Sok Ghost, Lapierre vagy Haibike is itt készül.

A gyár kapacitását jól szemlélteti, hogy amíg mentünk egy kört a raktárban, az egyik gyártósoron hét darab kerékpárt szereltek össze. A dolgozóknak részfeladataik vannak, egyikük csak a bowdent húzza be a vázba, a következő a fékeket csavarozza fel.

A matricázást nők végzik, mert a férfiak türelmetlennek bizonyultak hozzá.

Mindenkinek megvan a maga feladata

A küllőket olyan speciális gépben állítják be, amelyik ötszáz kilométernyi tekerést vált ki. Így többé nem kell küllőhúzásra visszahordani az újonnan vásárolt biciklit.

Van automatizált targoncájuk, amely magától teszi a dolgát a raktárban.

A legnagyobb adujuk azonban a világviszonylatban is rendkívül ritka festési eljárás. A végeredmény olyan különleges, hogy fényképezni és videózni sem lehetett a berendezést. Egy bonyolult gépezet egyenletesen szórja fel a vázak felületére a vízbázisú – így teljesen környezetbarát – festéket, melyet a matricázás után matt vagy fényes lakkal látnak el. Így kapjuk meg az ütésálló és strapabíró fényezést, amit kalapáccsal is verhettem, úgy sem pattogzott le.

Ezeket az alapanyagokat a BMW is használja.
Amiben a bringa az autók előtt jár

És ha már járműipar. A kerékpárgyártás sokkal előrébb tart az elektromotorok terén, mint az autók. Nyugaton már most hatalmas piacot uralnak az úgynevezett e-bike-ok, ezen belül a pedelec (PEDal ELEctric Cycle) kerékpárok. Ma már az Accell-Hunland gyárában is ezek készülnek többségében.

A gyár három éve döntött úgy, hogy a tapasztalatokra építve saját márkát hoz létre. Az üzemben rejlő maradék kapacitást kihasználva egy olcsóbb, ám minőségileg élvonalbeli kerékpárt vezettek piacra. A Bad-bike így teljes mértékben magyar termék, a Baddog a férfi, a Badcat pedig a női részleg fantázianeve.

Tovább a teljes cikkre...>>>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bikemag 2015. dec. 25.

Tószeg a hazai kerékpárgyártás központja?

Nem olyan régen számoltunk be nektek egy új hazai kerékpármárka indulásáról. A Baddog és Badcat bringák tószegen az Accell-Hunland gyárában készülnek, ahol a Winora, Haibike, Hercules, Ghost, Koga és még számos más világmárka is! Most pedig betekinthettünk a színfalak mögé is, ahol a gépek születnek! Jöjjön hát a gyárlátogatás!

Jónéhány gyárlátogatáson túl vagyunk már, így nyugodtan kijelenthetjük, világszínvonalon történik a kerékpárok összeszerelése. A hazai gyártókapacitás elég komoly mértékű. 2002-ben indult az első 3000 m2-es csarnok, ahol Hercules kerékpárok összeszerelését végezték, majd 2003-ban 9000, 2007-ben pedig újabb 18 000 m2-rel bővítették. Erre volt szükség ahhoz, hogy 8 év alatt 1 000 000 bringa készüljön itt. Az egymilliomodik 2009-ben már egy Lapierre elektromos kerékpár volt, haladva a korral. 2012-ben komoly szintet léptek és egy újabb 24 000 m2-es csarnokkal bővültek és most úgy tűnik októberre meglesz a 2 000 000. kerékpár! És itt készülnek most már a férfiaknak szóló Baddog és a csajos Badcat gépek is!

A látogatás során végighaladtunk a teljes folyamaton. Minden a raktárban kezdődik. Óriási polcsorokon sorakoznak a vázak, melyek várják az összeépülésüket. Láthatóan minőségi gyártóktól érkeznek az alu és karbon modellek, de komoly logisztika kell a gyártás optimalizálására, mivel alapvetően csak annyi alkatrészt tartanak raktáron amennyi egy gyártási blokk idejére elegendő.

A nyers vázakat még a festés előtt minőségellenőrzésnek vetik alá, hogy fel se kerüljön a gyártósorra nem tökéletes termék.

A festő üzemben kezdődik a kerékpár élete. A festetlen vázak először ide kerülnek ahol a föl-le járó festékszóró egyenletes réteggel látja el az összes csövet. Környezetbarát vizes bázisú festékkel dolgoznak, a lakkozás pedig a BMW-nél is alkalmazott acryl porlakkal történik.

Az alkatrészek pontos azonosítókkal vannak ellátva, amire ma már óriási szükség van, hiszen a 26″/650B/29″, és az egyéb pluszos méretek miatt még nagyobb odafigyelésre van szükség mint mondjuk 5-10 éve.

Tovább a teljes cikkre...>>>